AD&D Leírás
Mi is ez a játék? (Nem gondoljuk, hogy ez alapján rájössz, ez azoknak szól, akik már ismerik és különben is egy ilyen könyvet így szoktak kezdeni.)
Legbonyolultabban talán úgy lehetne megfogalmazni, hogy egy elképzelt világ modellezése. Azaz, egy mesélő (A továbbiakban DM, Dungeon's Master) elképzel egy világot, ahol varázslók és harcosok, tolvajok és papok küzdenek saját céljaikért. A világ nem mentes mindenféle szörnyektől, sárkányoktól, ogrektől, trolloktól (ld Szörnyek). A játékosok (javallott számuk 3-7) ezekután kidolgoznak maguknak egy karaktert, akit alakítani fognak. Karakterük képességei, lehetőségei és tulajdonságai pontosan lerögzítésre kerülnek. De a játékosok ezen túl kidolgozzák karakterük hátterét (gyermekkor, fontosabb eddigi események, család, stb.) és személyiségét (mit/kit szeret, nem szeret, szokásai, alaptermészete, viselkedése stb.).
A játék során a mesélő leírja a környező világot és a történéseket, mire a játékosok elmondják, mit tesznek. Ekkor számba veszik képességeiket és karakterük személyiségét és ennek megfelelően cselekszenek. (Próbáljátok meg beleképzelni magatokat a karakter helyzetébe, felejtsétek el, hogy egy asztal mellett (alatt) ültök. Pl. egy lovag nem támad le védtelen nőket és talált hullákat nem fosztogat, hátulról nem támad stb.)
A DM feladata sokkal összetettebb (neki sok-sok ilyen karaktert kell mozgatnia egyéb dolgai mellett), számára a Játékmester című fejezet szól, kérem a játékosokat, ne olvassák el, mert illúzióromboló.
Ennek a könyvnek célja, hogy röviden, kézikönyvszerűen ismertesse az alapszabályokat, ízelítőt adjon a kiegészítés és saját tervezés számára, megpróbál a minél több támpontot adni ahhoz, hogy egyre árnyaltabban tudjátok játszani a játékot és elképzelni a világot.
Nagyon sok olyan szituáció van, amire nem lehetett szabályt kitalálni. (így is kicsit sok van.) Ekkor ne ragaszkodjunk a táblázatokhoz, inkább a józan ész döntsön, mint egy kockadobás. Engedjétek szabadon fantáziátokat, találjatok ki új szörnyeket, varázslatokat, varázstárgyakat, ismeretlen és furcsa világokat stb, határ a csillagos ég. Amit itt találtok, az csak példa és kiindulópont.
"A képzelőerő sokkal fontosabb, mint a tudás"
Albert Einstein
"Impresszárium"
Ez úton szeretnénk köszönetet mondani mindazoknak, akik résztvettek az anyag összeállításában.
A fordításban részt vettek: Topi, Zozó, Papó, Szaki, -fgs- , V. Eszter és Péter, Gabesz, Grizsa, Dragi, Ferike és sokan mások.
A formai munka -fgs- (tipográfia) és Szaki (grafika) kezei alatt készült.
(Itt most egy kis reklám következik. Az itt leközölt mű a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium (BDG) csapatának alkotása. A kapcsolatot fel lehet venni levélben a BDG diákönkormányzata révén (ők majd postázzák a címzettnek)).
Az anyagot szerkesztette: Topi és Zozó.
A munka 1989 szeptemberétől 1992 novemberéig tartott.
Az eredetit újraformázta: UBorka.
A grafikák a szerzők beleegyezése nélkül kerültek a könyvbe (tisztelet a kivételnek).
Kelet 1994 áprilisa és májusa.
Na szóval. Ez egy bevezetőből van, amelyet a fönt leírtak fordítottak. A könyvek az AD&D 3 fontosabb leírásait tartalmazzák. Ha gondoljátok berakhatom a letöltéseit. Tehát fent leírták vázlatosan miről is van szó. Én itt bővebben is ki fogom fejteni.
Nemsokára... :P
|